5 MARCOM-sessies voor zelfstandigen & kmo

OF COURSE YOU CAN

DE DIY IN MARCOM

De 5 onderstaande sessies combineren kennis, inspiratie én creatie. Vanuit theorie, praktijk en tal van heerlijke voorbeelden werken we samen naar een concreet actieplan.

Bij alle sessies krijg jij daarom een checklist met de belangrijkste do’s & dont’s opdat je er nadien effectief zelf mee aan de slag kunt en/of gericht over kunt praten met je partners, collega’s of werknemers binnen marcom.

Deze sessies kunnen op verschillende manieren gebracht worden: eenmalig als inspiratiesessie of workshop voor groepen of als lesreeks met individuele begeleiding waarbij we na een intake samen de route en de doelen vastleggen.

VOOR WIE?

(startende) zelfstandigen & kmo’s die willen groeien via inzicht in marcom en/of er zelf mee aan de slag willen

VIJF MARCOMSESSIES VOOR (STARTENDE) ONDERNEMERS

1. you talkin’ to me?

kruip onder de huid van jouw potentiële klanten

2. you copy that?

tuurlijk kan jij wervend schrijven

Tijdens deze sessie sla ik parmantig het logboek van de kapitein open en dompel ik je onder in de trukendoos der copywriting ofte: wervend schrijven voor jouw klanten. We beginnen met een return to sender van schooltaal want daar raak je niemand mee. Je ontdekt dé tone of voice – je huisstijl in taal – die resoneert bij jouw publiek. Je krijgt tal van schrijftips, online tools en een thumbs up om AI in te zetten, met uiteraard in schoonschrift enkele belangrijke kanttekeningen. Het doel is leren korte wervende teksten schrijven voor o.a. sociale media, website en blogs die écht overtuigen, mét stopfunctie.

PRAKTISCH # deze sessie duurt 3 à 4u (exclusief pauzes)

Als opvolgsessie(s) bied ik ook een opfrissingscursus Nederlands aan: hoe zit dat nu weer met die taalregels, samenstellingen en werkwoordsvervoegingen? Ook mogelijk: het uitwerken van je tone-of-voice-gids.

3. shoot me!

foto’s maken met je smartphone, but like a pro

4. socialS for boobirds & boomers!

sociale media zijn de nieuwe tv maar absoluut geen (klassieke) reclamekanalen

Wie vandaag niet actief is op sociale media, heeft de boot gemist. Maar, jij kan vandaag nog boeken voor de cruise van je leven. Tijdens deze ommevaart loods ik je langs contentzuilen & -buckets, turen we naar de demografie & cultuurverschillen van TikTok, Facebook, Instagram & LinkedIn, leg ik je de 60-30-10-regel uit en leer jij denken vanuit en content creëren voor jouw doelgroep.

Dé hamvraag: welke meerwaardecontent kan jij echt bieden? Je krijgt verder concrete tips voor algoritmeverleiden en leert jouw socialemediaplan creëren met oog op conversie. Oh ja, hoe zit dat nu met die hashtags? Het doel is sociale media met succes inzetten voor jouw onderneming.

PRAKTISCHE INFO # deze sessie duurt 3 à 4u (exclusief pauzes)

5. van geus tot guerrilla!

van straatactie tot marktaandeel